Friday, October 31, 2014

កម្ពុជា​-​ថៃ អនុម័ត​គម្រោង​ស្ពាន​ផ្លូវដែក​ត​ភ្ជាប់​ច្រករបៀង​សេដ្ឋកិច្ចនៅ​ភាគខាងត្បូង​ប្រទេស​​កម្ពុជា​


រូបតំណាង​​ប្រភព៖​ http://www.railpictures.net
​គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​​កម្ពុជា​​ និង​​​ព្រះរាជាណាចក្រ​​ថៃ ​បាន​​​​អនុម័ត​គម្រោង​ស្ពាន​ផ្លូវដែក​រវាង​ប្រទេស​កម្ពុជា និង​ថៃ ​ដើម្បី​សម្រេចបាន​នូវ​ការតភ្ជាប់​ច្រករបៀង​សេដ្ឋកិច្ច​នៅ​ភាគខាងត្បូង​ប្រទេស​។ ​នេះ​បើ​យោងតាម​ការចេញផ្សាយរ​បស់​គេហទំព័រ​ក្នុងស្រុក​របស់​ថៃ​។​

​គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​ប្រទេស​ទាំងពីរ បានអនុម័ត​នូវ​គោលការណ៍​នៃ​ការ​ស្ថាបនា​​ស្ពាន​ផ្លូវដែក​កម្ពុជា​-​ថៃ ដូច​ដែល​បាន​ស្នើ​ឡើង​ដោយ​ក្រសួង​ដឹកជញ្ជូន​​ថៃ​ (MOT)​ ក្នុង​កិច្ច​ប្រជុំ​មួយ​កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​៣០ ខែ​តុលា​នេះ។

​ក្រសួង​ដឹក​ជញ្ជូន​ថៃ​ (MOT) បានស្នើ​ទៅ​គណៈរដ្ឋមន្ត្រី ​ថៃ​ ​​​​ថៃ​ថា​ខ្លួន​មាន​ការ​ប្ដេជ្ញា​ចិត្ត​​ដើម្បី​ស្ថាបនា​​​​​​ស្ពាន​​ផ្លូវដែក​អារ៉ានីយ៉ា​​ផ្រា​ថេត-​ខ្លុង​ឡឹ​ក (Aranya Prathet - Khlong Leuk) ​​និង​ស្ពាន​​​​​ផ្លូវ​ដែក​កម្ពុជា​-ថៃ​ ​​ខណៈ​ដែល​​ទំនាក់ទំនង​​​មិត្តភាព​រវាង​ប្រទេស​កម្ពុជា-​ថៃ​​កាន់​តែ​ប្រសើរ​ឡើង​​។ ​​ស្ពាន​ផ្លូវដែក​នេះ ក៏​នឹង​ជួយ​សម្រួល​ដល់​ប្រតិបត្តិការ​នៃ​ការអភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ចរវាងប្រទេសទាំងពីរ​ និង​សហគមន៍​សេដ្ឋកិច្ច​អាស៊ាន នៅ​ឆ្នាំ ២០១៥​ផង​ដែរ។​

​ក្រសួង​ដឹកជញ្ជូន​ថៃ​​ (MOT) ផ្លូវ​រថភ្លើង​រដ្ឋ​រប​ស់​ថៃ (SRT) និង​ក្រសួងការបរទេស ​ថៃ​(MFA) បច្ចុប្បន្ន ត្រូវ​បាន​តែង​តាំង​​​​​ក្នុង​ក្រប​ខណ្ឌ​នៃ​​ការ​ធ្វើ​ទំនាក់ទំនង​​​ជា​មួយ​​​ប្រទេស​កម្ពុជា​​​​ដើម្បី​កាត់​បន្ថយ​​រាល់​ឧបសគ្គ​ណាមួយ​ដែល​កើតឡើង​ក្នុង​តំបន់​ព្រំដែន​។​

​ការសាងសង​ស្ពាន​ថ្មី​នេះ នឹង​ជួយ​បំពេញ​នូវ​បណ្តាញ​ដឹកជញ្ជូន​នៃ​ច្រករបៀង​សេដ្ឋកិច្ច ភាគ​ខាង​ត្បូង ដែល​នឹង​អាចជួយ​សម្រួល​ដល់​ការធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម ​វិនិយោគ ទេសចរណ៍ និង​ការដឹកជញ្ជូន​អ្នកដំណើរ​។ 

​​​​ដោយ​ឡែក​ ក្នុង​ដំណើរ​ទស្សនកិច្ច​របស់​លោក​​ប្រាយុទ្ធ​ ចាន់​អូចា​ ​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​ថៃ​មក​កម្ពុជា​ ​​កាល​ពី​ម្សិលមិញ​ ​លោក​ឧត្ដមសេនីយ៍​ថា​ណៈសាក់ ​ប៉ាទិម៉ា​ប្រាកន ​រដ្ឋ​មន្ត្រី​ការ​បរទេស​ថៃ​ក៏​បាន​ជួប​ពិភាក្សា​ជា​មួយ​សម​ភាគី​កម្ពុជា​គឺ ​​ឯក​ឧត្តម​​​ឧប​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​ហោ ណាំហុង​ផង​ដែរ​ ដោយ​កិច្ច​ពិភាក្សា​​ផ្តោត​លើ​ការ​ដោះ​ស្រាយ​ជម្លោះ​នៅ​តាម​ ព្រំដែន​និង​ការ​បើក​ច្រក​ព្រំដែន​ចំនួន​៤ ​ដូច​ជា​ច្រក​អានសេះ ​ច្រក​ភ្នំ​ដី ​ច្រក​ថ្មដា ​និង​ច្រក​ជប់​គគីរ​៕

No comments:

Post a Comment